Ekspert Konrad Kurek prezentuje rozwiązanie Aurora Flex
Chciałbym zapomnieć o tematach związanych z IT i skupić się na rozwoju biznesu… Może część obsługi przekazać na zewnątrz? – to pytanie często pojawia się w głowach osób zarządzających mniejszymi, kilkudziesięcioosobowymi firmami, jak i w myślach kierowników rozbudowanych zespołów IT. Nic dziwnego – uwolniony w ten sposób czas mógłby zostać spożytkowany na przyśpieszenie rozwoju działu, a nawet całej organizacji.
Jednak to, jaką część obszaru wsparcia przekazać, zależy od momentu rozwoju firmy.
Jeżeli już wykonałeś wysiłek powołania zespołu IT w swojej firmie, to oczywiście warto pielęgnować owoc tej pracy, ponieważ z pewnością są to osoby, które lepiej rozumieją i czują ten obszar, a tym samym – łatwiej im zaadresować wyzwania, które czekają tuż za rogiem. Niestety, rynek IT wciąż boryka się z problemem dotyczącym tego, jak znaleźć fachowców, którzy poradzą sobie z owymi wyzwaniami w zadowalającym czasie i przyniosą rozwiązania zgodne z najlepszymi praktykami. Niezależnie od tego, czy Twoja organizacja posiada w swoich szeregach fachowców z branży informatycznej, czy szuka kompleksowej usługi, zawsze będzie potrzebować wsparcia z zewnątrz. Nie jest możliwe rozwiązanie dokładnie wszystkich zagadnień w ramach potrzebnych kompetencji dostępnych od ręki.
Aurora Flex – wybieraj wśród usług z outsourcingu IT i łącz je w całość
Takie jest nasze założenie w ITPunkt. Do dyspozycji masz cały pakiet naszych usług z rodziny Aurora: Infrastructure, Flex, BaaS, IaaS, DRaaS, Service Desk czy FaaS. Istnieje możliwość połączenia wielu różnych pakietów w jedną całość. Możesz dopasować go pod konkretne potrzeby i wymagania Twojej firmy. Dzięki temu bierzemy pod swoje IT skrzydła tylko te obszary, które rzeczywiście tego wymagają, przez co nie ponosisz kosztów związanych z niewykorzystywanymi funkcjonalnościami.
Przykładowy zakres rozwiązania Aurory Flex i najczęstsze prośby od naszych klientów
Poniżej kilka próśb i zapytań które najczęściej słyszymy w naszej codziennej pracy:
– Chciałbym, abyście monitorowali moją krytyczną infrastrukturę IT.
Oczywiście – zapewnimy monitoring prawidłowego działania warstwy sprzętowej urządzeń typu serwery, macierze, aktywne urządzenia sieciowe i inne elementy infrastruktury IT. A to wszystko w trybie 24/7/365.
– Chciałbym, abyście wspierali mnie w usuwaniu wykrytych przez Was awarii lub tych, na które wpadnę sam.
Jak najbardziej – nie zostawimy Cię w sytuacji krytycznej niezależnie od zapisów w umowie.Dajemy Ci dostęp do naszych specjalistów w trybie 24/7/365, dodatkowo wspólnie ustalając czasy reakcji dla różnego typu zgłoszeń.
– Chciałbym mieć dostęp/wgląd do moich zgłoszeń.
To jak najbardziej możliwe – przekażemy Ci dostęp do systemu rejestracji zdarzeń serwisowych tak, aby móc je dokumentować, a także śledzić postępy przy usuwaniu awarii i nieprawidłowości działania.
– Zadbacie także o moich pracowników, tj. użytkowników środowiska?
Tak! Pomożemy np. z aktualizacją systemów operacyjnych, oprogramowania biurowego czy antywirusowego. Będziemy także wsparciem przy usuwaniu problemów z oprogramowaniem zewnętrznym – oczywiście w zakresie zależnym od posiadanego wsparcia danego producenta.
– Mam backup lokalny, ale może bezpieczniej byłoby trzymać drugą kopię na zewnątrz?
Pewnie, że tak. Sugerujemy Ci więc skorzystać z podstawowych funkcjonalności rozwiązania Aurora BaaS i trzymać replikę backupu w naszym zewnętrznym DC (w zależności od wymagań: na urządzeniach Dell DataDomain lub w oparciu o rozwiązania Linux Hardened Repository). Dodatkowo, raz na jakiś czas, przeprowadzimy testowe odtworzenie danych – tak, abyś miał pewność, że Twoje informacje rzeczywiście są odpowiednio zabezpieczone.
– Chciałbym, abyście zaopiekowali się także moim środowiskiem VMware. Czy jest taka możliwość?
Oczywiście. Dzięki tysiącom realizowanych wdrożeń w Polsce, Europie, a nawet na Bliskim Wschodzie, mamy w swoich szeregach wielu doświadczonych inżynierów. Będziemy praktycznym wsparciem w obszarach takich jak m.in.:
• Infrastructure (Win/Linux/Hyper-V/vSphere/SAN/firmware)
• Microsoft AD/DNS/DHCP/MSFT/ADCA/ADFS
• Networking (L2/L3/UTM HQ)
• Firewall/IPS/IDS.To oczywiście jedynie część zagadnień, o których możemy porozmawiać, a następnie wziąć za nie pełną odpowiedzialność i być pierwszą linią wsparcia.
Usługi Aurora to optymalna oszczędność
Dzięki naszemu wsparciu oszczędzasz:
- Pieniądze – bo nasza usługa jest dokładnie dopasowana do Twoich potrzeb.
- Czas i koszty pracownicze – bo nie musisz zatrudniać dodatkowych pracowników i tracić czasu na rekrutacje.
- Nerwy – bo nic nie ryzykujesz. W łatwy sposób sprawdzisz, jakie działania najlepiej Ci pasują, bez inwestowania w sprzęt, który finalnie może się nie sprawdzić.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat rozwiązania Aurora Flex? Jesteś wstępnie zainteresowany, ale myślisz o dodatkowych funkcjonalnościach, o których nie wspomniałem w artykule? Zapraszam do kontaktu na konrad.kurek@itpunkt.pl – uszyjmy Aurorę na miarę Twoich potrzeb!