3 pytania o outsourcing ITPunkt
Jacek Węgrzyk, Wiceprezes Zarządu w ITPunkt, odpowiada na pytania o usługę Aurora, oferowaną przez ITPunkt: Czym jest Aurora? Co zawiera Aurora? Jakie główne korzyści dla Klienta wynikają z powierzenia opieki firmie ITPunkt?
W ofercie ITPunkt znajduje się usługa o nazwie Aurora Enterprise. Czym właściwie ona jest?
Żeby dobrze to wytłumaczyć, warto podkreślić to, jak zrodził się pomysł, aby wyjść z taką propozycją na rynek. Stało się to w momencie, kiedy zauważyliśmy dwa zjawiska. Po pierwsze na etapie projektu i wyboru nowego środowiska były to obawy Klientów przed samą zmianą, kiedy znane im technologie nie były już dostępne lub stały się drogie i przestarzałe. Po drugie dostawaliśmy sygnały o potrzebie wsparcia w poznawaniu zaimplementowanych technologii oraz pomoc podczas codziennej eksploatacji systemów. Oczywiście po wdrożeniu zazwyczaj przeprowadzamy szkolenia dla administratorów, ale nie sposób zawrzeć w nich wszystkich możliwych przypadków, które mogą się wydarzyć w trakcie użytkowania. Aby Klienci mieli komfort podczas podejmowania decyzji o zmianie, postanowiliśmy dać im poczucie bezpieczeństwa, że na każdym etapie – od projektu aż do końca życia środowiska, czyli kolejnej zmiany – nie zostaną sami. Dodatkowo, warto wziąć pod uwagę obecne rozważania, czy korzystać z usług chmurowych, czy pozostać w środowisku on-premises, czyli takim, które fizycznie znajduje się u Klienta. Dzięki możliwości elastycznej konfiguracji naszej usługi, możemy stworzyć rozwiązanie, które staje się prawie całkowicie cloudowym we własnym fizycznym systemie IT rozbudowując Aurorę o usługi dodatkowe czyli opiekę nad AD, Microsoft Exchange, systemem backup itd.
Co zawiera Aurora?
Dla przejrzystości podzieliliśmy ofertę na dwie części, ze względu na zróżnicowane wymagania Klientów.
Aurora w podstawowym zakresie opiera się na monitoringu prawidłowej pracy elementów środowiska, gdzie wszystkie nieprawidłowości w działaniu w pierwszej kolejności automatycznie kierowane są do nas i podlegają wstępnej analizie. Później wykonujemy diagnostykę i np. w wypadku awarii sprzętowych koordynujemy prace serwisowe dostawców wsparcia gwarancyjnego do skutecznego usunięcia awarii. Wsparcie zawiera również utrzymanie dla platform wirtualizacji Microsoft Hyper-V, Vmware vSphere oraz dla Networking & SAN Storage. Prewencyjnie, na życzenie Klienta lub zgodnie z przyjętym modelem działania, wykonujemy podniesienie firmware do aktualnie zalecanego przez producenta.
Możemy rozbudować usługę o wcześniej już wspomniane wsparcie dodatkowe, gdzie ustalamy granice naszej odpowiedzialności zgodnie z życzeniem Klienta.
Jakie główne korzyści dla Klienta wynikają z powierzenia opieki firmie ITPunkt?
Przede wszystkim czas, co w dobie pracy zdalnej bądź hybrydowej jest rzeczą bezcenną. Obecnie wyciągnięcie na moment głowy z miejsca pracy i zajęcie się życiem prywatnym jest trudne, a szczególnie dla administratorów IT. Zajmują się oni środowiskiem, które musi być 24/7/365 dostępne dla firmy udostępniającej swoje usługi dalej w tym samym reżimie. Dzięki Aurorze, nawet w jej podstawowej wersji, jest to już w dużej mierze osiągalne, ponieważ nie musimy stale doglądać, czy nasz system IT działa prawidłowo. Ponadto, w przypadku sytuacji kryzysowej mamy wsparcie inżynierów, którzy na co dzień mają styczność z takimi incydentami i są one dla nich chlebem powszednim, a nie czymś nadzwyczajnym.
Więcej informacji o Aurorze znajdziesz tutaj: https://www.itpunkt.pl/oferta/outsourcing-it